Tria el domini més encertat per al teu projecte

IMATGE

 

El nom ha de transmetre una imatge. Escollir un bon domini que transmeti una imatge empresarial apropiada és un procés semblant al que es fa en el “branding” offline, amb algunes connotacions particulars. Per exemple, dominis breus comuniquen millor una imatge d’empresa que els llargs.
És evident que els noms de domini més representatius ja han estat registrats o si no ho han estat és per que no sembla viable el retorn de la inversió amb el que es preveu obtenir amb l’explotació del domini. Llavors, què es pot fer? La resposta és que “s’ha de ser creatiu però no molt”.
Prova d'escriure un mínim de 10 adjectius que puguin definir la teva activitat. Associa’ls amb el nom genèric del producte, del servei que millor et representa. Composa el domini amb tots dos termes i prova l’efecte que fa.

FACILITAT DE MEMORITZACIÓ

 

Aquest és un aspecte que cal tenir molt encompte i al qual se li ha de prestar la màxima atenció, sobretot en el cas de petites empreses amb pressupostos de màrqueting reduïts i amb productes poc coneguts (està clar que ningú té dificultats per recordar noms com CocaCola o Pepsi).
Aquí tens els nostres suggeriments sobre què no s'ha de fer:

LEGALITAT

 

Quan es registra un domini és necessari tenir present com a mínim dues qüestions legals. La primera, el domini que has escollit pot ser protegit contra úsos abusius per part de tercers? El segon: Un competidor o una empresa pot demanar-te una indemnització per haver utilitzat aquest nom? Tingues present que és en aquest àmbit on la diferencia entre branding online i offline és més important doncs a la xarxa cada empresa té una potencialitat i visibilitat internacional i això fa que els conflictes sobre marques no se circumscriguin a un territori.

EXTENSIÓ

 

L’extensió pot fer referència al territori en què normalment es realitzen els teus negocis, o bé al tipus de lloc.
En el primer cas pots escollir entre un domini .es, un .es de segon nivell (.com.es, .net.es,…) o bé un .eu, el nou tld europeu.
Si prefereixes escollir una extensió que indiqui la tipologia d'activitat que exerceixes, pots triar entre .biz (específic per activitats de “bussines” online), .info que és particularment indicat per recollir informació sobre esdeveniment especial, o bé .name si el lloc és de contingut personal.



Si desitges més informació sobre aquests temes consulta la nostra àrea dedicada a la protecció de marques o escriu als nostres experts.

Extensió

Genèrics

Veure totes

Geogràfics

Veure totes

Altres

Veure totes

Nous Dominis (gTLDs)

Noves extensions de domini per a tots els sectors

Continuar

Protecció de Marca Online

No has trobat l’extensió que buscaves?

Amb Online Brand Protection, registra el teu nom en totes les extensions i promociona la teva marca a tot el món.

Continuar

Taxació de dominis

El domini que volies no està disponible?

Esbrina quant val i si és possible aconseguir-lo!

Continuar